יושב-ראש חדש לבית היהודי

חדשות קול חי | צילום: פייסבוק Comments Off on יושב-ראש חדש לבית היהודי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במקביל לבחירתו של ברק אובמה לכהונה שנייה בארצות הברית, התרחש סוג של מהפך פוליטי גם בישראל: מפלגת המפד"ל – הבית היהודי החליפה יושב-ראש. זהו נפתלי בנט, נציג דור הצעירים במפד"ל, שהצליח להביס את העסקונה הוותיקה.

בנט קיבל כ-66% מהקולות, מול כ-30% שקיבל יריבו זבולון אורלב, שנחשב עד היום לאיש החזק במנגנון המשומן מאד של המפד"ל.

בסך הכל, מתוך 53,800 מתפקדים, תמכו 23,645 בנפתלי בנט, 11,501 תמכו באורלב, המועמד השלישי יהודה כהן קיבל 79 קולות בלבד ועוד 385 הטילו פתק לבן לקלפי.

כתבנו אריאל שרפר מוסר, כי בפילוח הקולות לפי איזורים, מתברר כי אורלב ספג מפלה במרבית הישובים בהם מתגוררים מצביעי הבית היהודי. המפלה הבולטת ביותר נרשמה בירושלים, שם קיבל בנט 2,577 קולות ואילו אורלב, תושב העיר, קיבל 1,380 קולות בלבד.

אפילו בישובים היהודים ביו"ש זכה בנט, שהיה בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, לרוב סוחף.

בראיון ל"מה חדש", יומן הצהרים של קול חי, אמר חבר הכנסת אורי אורבך, שתמך בבנט במירוץ לראשות המפלגה, כי המפד"ל יוצאת לדרך חדשה, עם הנהגה צעירה. הוא הביע את ביטחונו כי ח"כ זבולון אורלב והשר דניאל הרשקוביץ ימשיכו לתמוך ולסייע למפד"ל בבחירות הקרובות.

בשעות הצהרים שוחח אריה דרעי, מראשי ש"ס, עם היו"ר הנבחר, נפתלי בנט ובירך אותו על תפקידו החדש כיושב ראש המפלגה. השניים קבעו פגישת עבודה ותאום שתיערך בימים הקרובים.

כתבנו שי דורון מציין כי בין דרעי לבין זבולון אורלב שהפסיד לבנט, היה קיים נתק במשך שנים, מאחר שאורלב היה בין חושפי פרשת דרעי.



0 תגובות